Komu se nelení, tomu se zelení?

Než turista přijede do regionu, hledá ubytování a navštíví webové prezentace ubytovatelů. Podle informací, ale i provedení webu si vybírá, jestli zůstane, přespí nebo půjde o kus dál.

Podíval jsem se očima turistů na weby ubytovatelů v regionu Šluknovsko a Lužické hory a zhodnotil jsem stávající stav.

 

Hodně (dle statistik v ČR okolo 50%) návštěvníků dorazí na web přes mobilní telefon. Obrazovka mobilu ale potřebuje jiné zobrazení obsahu než velký monitor u PC. Na tuto skutečnost vůbec- přesně  60% místních ubytovatelů nemyslí, a tak jejich mobilní turista špatně zjistí informace z jejich webu.​

 

Pokud turista na webu o ubytování hledá stručné informace o zajímavostech a službách v okolí, naráží  na neinformovanost. Nabídku informací typu: nejbližší informační centrum, kdy má otevřeno pekárna, kde se dá vykoupat, atd...zjistíte u 40% ubytovatelů. (pozn. pokud bych hledat pekárnu, nenašel bych tuto informaci u žádného).

A co když turista chce ihned zjistit obsazenost zařízení a pokoj si online rezervovat a zaplatit? Online platební Svět je pro penziony zatím vzdálená technologie. Někdy, cca u 10% lze narazit na booking.com modul implementovaný do stránek hotelu. Přes tento modul mohou turisté provést platby i rezervaci.

Když se rozhlédnu po moderním webdesignu a pěkných prezentacích, pozor, je to jen můj úhel pohledu, jsou tu pěkné nové stránky (cca 35 %), př. http://klasternipenzion.cz/. Na velké bolení očí, ať už kvůli barevnosti nebo kvůli členitosti prezentace, narážím u prezentacích starších ( cca 5 let) a těch je tu stále přes 50%. Tyto prezentace úplně odradí od prohlížení. Turistu vedou ihned k zamyšlení, „Když takhle vypadá web, jak bude vypadá zařízení a služby? V tomto případě si dovolím tvrdit, že je lepší web zrušit a prezentovat se jen přes mapy.cza ubytovací portály.

Překvapivě největší číslo 65 % ubytovatelé získali u otázky: „Jsou webové stránky i pro zahraniční turisty?“ Chci zdůraznit, že jsem nezkoumal kvalitu překladu, ale jestli na webu multyzijazyčnost je nebo není.

 

Komu se nelení, tomu se zelení?

Když si turista stěžujete na vaši prezentaci, tak tím v podstatě říká, že pro něj neumíte poskytnout služby v cestovním ruchu. On totiž potřebuje vědět, jak vypadá jeho pokoj, jaké okolí může navštívit a jestli máte volno. V rychlém případě udělá klik a zítra u vás otevře dveře.